Rondje noord holland zeilen

Geplaatst op: 22.08.2019

In de ochtend en middag van 22 juni zal men naar verwachting in Seaport Marina IJmuiden aankomen. Uiteindelijk gingen we aan het rekenen en besloten dat we uiterlijk om Ze hadden geen motor aan!

Zeilvakantie in Denemarken Dit jaar hebben letterlijk en figuurlijk onze grenzen verlegd Weet in ieder geval hoe lang het duurt om op het juiste moment op de lijn te liggen.

Bij de sluis even verderop stond het licht op enkel rood; even wachten dus. Dit was wel even aangenamer dan ons zeilen van gisteren…. Bij de watersportvereniging bij het Zijkanaal C konden we uiteindelijk aanmeren en was door de organisatie van de tocht een prima buffet geregeld. Aanmelden kan via ons   contact formulier of door te bellen met  Be Happy, Be Sailing!

Tijd voor overleg: wat werd ons plan?

Plaats een reactie Reactie annuleren Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. De oudste blijft aan dek maar voelt zich ondertussen zo beroerd dat hij met de puts op schoot in slaap valt. U ontvangt binnenkort het laatste zeilnieuws. Zij konden de lichten waarschijnlijk beter zien omdat ze dichterbij lagen, rondje noord holland zeilen.

De laatste etappe gaat men via de Noordzee naar IJmuiden. Die heeft na die eerste tocht een paar weken terug wel zin in een potje lekker zeilen vorige keer was het bijna windstil.
  • Er was helaas te weinig tijd om een foto te maken. In de haven konden we direct doorvaren naar onze gereserveerde plaats.
  • Er moest anders 2x zolang gelaveerd worden met gereefde zeilen en de golven waren op daar een gekkenhuis.

De groep bleef wat bij elkaar omdat er weinig wind stond, en sommigen startten de motor alvast maar weer. Starten kan spannend zijn qua drukte op de lijn. Zeilvakantie in Denemarken Dit jaar hebben letterlijk en figuurlijk onze grenzen verlegd De start is vrijdag ochtend tijd nog niet bekend 21 juni in Lelystad. Bij de Oranjesluis gaat er bij het losgooien nog iets mis waardoor de voortros in het water belandt.

Bij het uitvaren van de box aan lagerwal kregen we nog even hulp van de buurvrouw en bleken lijnen vanaf de middenbolder en voortros een rondje noord holland zeilen tegenwicht voor ons roereffect.

Maar dat is nog geen reden om dan niet even te kijken of je van richting kunt veranderen…. Met meer wind kan ik mij voorstellen dat het daar behoorlijk kan spoken. Uiteindelijk trok iedereen richting Oudeschild bij stroom tegen van knopen. Het weer is het enige wat we niet zelf in de hand hebben, rondje noord holland zeilen, maar de verwachtingen zijn goed?

In Den Helder passeerden we een sluisje en 2 bruggen en konden om .

29 mei tot en met 2 juni 2019

De Dehler 37 wordt donderdag overgevaren van Medemblik naar jachthaven Lelystad en de Dehler 39 vanuit Enkhuizen. Het cruise-schip van de dag ervoor trok juist voor ons de zeesluis in, en de zee op. Aanmelden kan via ons   contact formulier of door te bellen met  Be Happy, Be Sailing! Het kan bijvoorbeeld interessant zijn om niet het startschip op te zoeken, maar net iets lager op de lijn te starten.

Ik vind het spannend, want ik ga voor het eerst wachtlopen en van dat idee krijg ik eerlijk gezegd al de kriebels. Moe maar voldaan konden we de boot afmeren, maar na bijna twee weken op de Oostzee werd…. Maar rondje noord holland zeilen had de sluiswachter acute stress die ochtend …, rondje noord holland zeilen.

Terugreis na zeilvakantie in Denemarken Onze vakantie zat er nog niet op, opruimen en waren we toch nog op tijd thuis voor een laat avondmaal? Verder Lezen door Michael.

Main navigation

Terugreis na zeilvakantie in Denemarken Onze vakantie zat er nog niet op, maar na bijna twee weken op de Oostzee werd…. Er moest anders 2x zolang gelaveerd worden met gereefde zeilen en de golven waren op daar een gekkenhuis. Waar binnen de pieren van IJmuiden wordt gefinisht.

• Direct ten noorden van Enkhuizen namen golven en wind aan hogerwal weer wat af, maar helaas bleef de voorspelde draaiing naar West uit.
  • Maar helaas sloeg die ene Duitser in zijn motorjacht af naar rechts, zonder om te kijken.
  • Er heerste sowieso een uitgelaten sfeer tussen verschillende deelnemers van de tocht, die elkaar al beter kenden.
  • Dag 4: Makkum — thuishaven via Enkhuizen.

Die heeft na die eerste tocht een paar weken terug wel zin in een potje lekker zeilen vorige keer was download you tube music bijna windstil.

Hoewel ook nu rond het middaguur de wind weer wegviel…. Maar wat aangenaam weer, op de Waddenzee. Dag 4: Makkum - thuishaven via Enkhuizen. Na het vieren van Vaderdag en het bewonderen van diverse knutsels moesten we nog even afrekenen bij de havenmeester. Waar binnen de pieren van IJmuiden wordt gefinisht. Halverwege moesten we dus toch ook de motor starten en kwamen bij rondje noord holland zeilen Marsdiep nog even in wind-tegen-stroom terecht; maar dit viel mij eigenlijk alles mee, rondje noord holland zeilen.

Zeilen van IJmuiden naar Den Helder

Toen we allemaal weer een beetje bekomen waren van dit gennaker-avontuur konden we lekker om ons heen kijken en genieten van het uitzicht.

Maar misschien had de sluiswachter acute stress die ochtend …. Er moest anders 2x zolang gelaveerd worden met gereefde zeilen en de golven waren op daar een gekkenhuis.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd! De Dehler 37 wordt donderdag overgevaren van Medemblik naar jachthaven Lelystad en de Dehler 39 vanuit Enkhuizen? Vandaag stond een tocht van meer dan 40 mijl op het programma, en zou de wind volgens de voorspellingen van zuidoost naar noordwest ruimen, rondje noord holland zeilen.

Comments
Doğan 26.08.2019 01:27 Antwoord

En het italiaanse buffet dat door de organisatie wederom perfect was geregeld lieten we ons ook goed smaken. De eerste etappe was Markermeer-Zijkanaal C.